Difference:critical approach to the concep

Main Article Content

Néstor Cortez Ochoa

Abstract

According to contemporary educational literature today ́s school thinks and rethinks itself. Phenomena such as globalization, migration and multiculturalism have provided fertile grounds for the emergence of discourses revolving around cultural diversity. But, we can not talk about cultural diversity without addressing the concept of “difference”, which becomes important when we think about interculturalism and, therefore, it is pertinent to understand this concept in order to break it down, to interpret it, and to assimilate it in all its dimensions

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cortez Ochoa, N. (2013). Difference:critical approach to the concep. RHS-Revista Humanismo Y Sociedad, 1(1), 59–63. https://doi.org/10.22209/rhs.v1n1a05
Section
Reflection paper not derived from research

References

ABRAM, M. L. (16 de febrero de 2004). Estado del arte de la educación bilingüe intercultural en América Latina. Recuperado el 16 de agosto de 2009, de grupobid.org: http:// grupobid.org/sds/doc/IND-MAbramS.pdf

BAUMAN, Z. (2005). Modernidad y ambivalencia. Barcelona: Anthropos.

CORTEZ, N. I. (31 de Mayo de 2006). Explorando la modernidad. Obtenido de Monografias.com: http://www. monografias.com/trabajos33/modernidad/modernidad. shtml?monosearch

ESCOBAR, A. (2000). El lugar de la naturaleza y la naturaleza del lugar:¿globalización o postdesarrollo? En La colonialidad del saber: eurocentrismo y ciencias sociales (págs. 113 – 144.). Buenos Aires: CLACSO.

GARCÍA CASTELLANO, J., & Granados Martínez, A. (1999). Lecturas para educación intercultural. Madrid: Trotta.

HEISE, M., Tubino, F., & Ardito, W. (1994). Interculturalidad, un desafío. Lima: CAAP.

ROJAS, A., & Castillo, E. (2007). Multiculturalismo y políticas educativas en Colombia ¿Interculturalizar la edcuación? Educación y Pedagogía, 11 - 24.

Wallerstein, I. (1988). Race, nation, classe. París: Éditions de la Découverte.